Adwords Google ads

Varför Google Ads?

 

Google Ads, inom SEM (search engine marketing) använder man främst två sätt för att synliggöra sig digitalt. Det ena är Google Ads (Det hette Google Adwords förr) eller PPC annonsering (Pay Per Click), det andra är SEO (Search engine optimazation). Lite beroende på vilken källa man tittar på så sker mellan 90-95% av alla sökningar på nätet här i Sverige på Google. Adwords är Googles egna annonsprogram. Ekonomin bakom detta är att varje gång någon klickar på din länk (den väldigt synliga annonsen) så tar Google betalt. Detta är ett effektivt sätt att synas bra på Googles första sida.

Fördel med Google Ads är att du syns. Du får även direkt koll på alla klick som görs och tydliga rapporter. Du kan alltid gå in dygnet runt för att se hur din annonskampanj går. Man kan stoppa och justera annonsen närsom helst. Du kan välja vart du vill att den ska synas, nationellt eller internationellt.

Nackdelen som finns är ju att varje klick kostar, men å andra sidan kan varje klick också innebära en ny potentiell kund.

SEO
Analytics
Hemsida
Konverteringsoptimering
Marknadschef
Konkurrentanalys
Digitala Strategier
Copywriting