Om Chrisman
Varför gör jag det jag gör?
Varför gör jag detta? Jag har växt med digital marknadsföring under lång tid och sett hur viktigt det är. Jag ser vilken skillnad det gör. Jag vet att detta fungerar. Digital marknadsföring gynnar ett företag.
Målet med i princip alla företag är att tjäna pengar. Och oavsett hur bra din produkt är, så kommer du inte sälja något om ingen vet att du finns. Och för att nå den stora massan så är det via digital marknadsföring. Gör man det på rätt sätt så fungerar det. Du kommer att tjäna mer pengar.
Det digitala tåget går och det gäller att hänga med. Folk ser det som en självklarhet att man ska ha en digital profilering. Det ska fungera enkelt, smidigt och vara anpassat för mig som kund. En dålig hemsida kan få en eventuell kund att helt sonika välja en konkurrent framför att handla hos dig. Och detta är när de väl har hittat till just dig. Hittar de inte ens till dig, ja då vet de som sagt inte att du finns. Om du kommer upp på sidan tre vid en Googlesökning, så kunde du och ditt företag lika gärna varit osynliga.
Nu finns det sätt att synas. Att satsa lite på digital marknadsföring ger i princip alltid mätbara positiva resultat. Att faktiskt jobba med det aktivt, att lära sig tolka rapporter, veta vart man ska lägga energin. Man kan göra detta själv, eller så tar man hjälp helt eller delvis. Men att bara låta det vara, kan vara förödande. Ta hjälp med planering, genomgång, analyser, bygg upp rapporter, få hjälp med att lära er tolka dessa. Sätt upp strategier, få igång er digitala marknadsföring så kommer detta att gynna ert företag att tjäna mer pengar. Detta fungerar såklart även på annat som föreningar som söker medlemmar, informationssidor som vill sprida information etc. etc. Det handlar om vilket mål man har.
Jag tror dessutom på en personlig kontakt, med högt i tak och 100% transparens i vårt samarbete.
En stor del av mitt jobb är utbildning. Även om ni överlåter hela den digitala marknadsföringen på extern part så är det viktigt att Ni förstår vad ni får för pengarna, varför förändringar görs och även då hjälp med att tyda de rapporter som kommer. Jag har även erfarenhet av att hålla utbildningar på företag för öka förståelsen för just denna bit. Ofta behövs stöttning på ett företag för att öka på samarbete mellan olika grupper så som säljavdelning gentemot marknadsföring och PR. Jag kan hjälpa er att få ut rapporter som gynnar både sälj och PR. Att exempelvis ge exempel på profilering av de kunder som är inne och är intresserade. Och med hjälp av denna profilering kan man exempelvis hitta en ny marknad trots att de ännu inte ens varit inne på sidan. Lämnar man sen över denna till Säljavdelningen så kan dessa få högre träff för nya kunder.
I ett samarbete med mig så går vi in från grunden. Jag måste självklart lära mig vad det är för mål ni har, vilka produkter eller tjänster ni erbjuder för att kunna anpassa er sida på bästa möjliga sätt.
Jag älskar mitt arbete. Jag jobbar med min hobby. Att komma in, analysera, föreslå, genomföra förändringar och se resultat gång på gång är helt enkelt fantastiskt. Att hjälpa företag att växa genom digital marknadsföring. Det fungerar, jag vet det och det är därför jag gör det jag gör.
Christian Åkerman
CEO Chrisman Digitala Strategier AB